90 Years: Ogen Open (10/10)

Op 8 mei 2025 bestond The English Hatter precies 90 jaar. Feest! En natuurlijk hopen we over tien jaar net zo enthousiast ons eeuwfeest te vieren. Maar hoe blijven we relevant in een wereld die razendsnel verandert? Door trouw te blijven aan wie we zijn — én onze ogen open te houden voor wat er om ons heen gebeurt.

Veel van onze klassiekers hebben zich al tientallen jaren bewezen. En toch blijken ze keer op keer verrassend goed te combineren met iets nieuws. Neem Osamu: Japanse fashionblogger (of liever: stijlillustrator, want ‘influencer’ krijgen we écht niet uit onze pen). Op Instagram laat hij zien wat hij draagt - een mix van vintage Europese en Amerikaanse merken, moderne accenten en vooral een typisch Japans gevoel voor esthetiek. En hij tekent zijn dagelijkse outfits ook nog eens zelf, in zijn herkenbare illustratieve stijl.

En kijk aan: The English Hatter maakt deel uit van zijn looks!

Er zijn mensen die Osamu gebruiken als persoonlijke stijl-gids, en dat is alleszins begrijpelijk. Maar we hopen vooral dat zoveel mogelijk mensen hun eigen unieke stijl vinden - en als The English Hatter daar een rol in mag spelen - be our guest!

Filter en sorteer

Alles leegmaken

De hoogste prijs is 119,95

  1. Pullover polo merino wol
    Kies uw size
    Verkoper:The English Hatter
    Pullover polo merino wol
    Aanbevolen prijs
    99,95
  2. Elliot Shirt Button Down Lange Mouw
    Kies uw size
    Aanbevolen prijs
    69,95
  3. Chino Gordon Katoen
    Kies uw size
    Verkoper:The English Hatter
    Chino Gordon Katoen
    Aanbevolen prijs
    109,95
  4. Sjaal Zijden en Wol
    Kies uw size
    Verkoper:The English Hatter
    Sjaal Zijden en Wol
    Aanbevolen prijs
    119,95

Tijdlijn

In deze tijdlijn vertellen we het verhaal van The English Hatter aan de hand van momenten, mensen en producten die het merk hebben gevormd. Van de wortels van de English Country Style (en ons geloof in eigentijdse slow fashion), tot het Amsterdam in de dertiger jaren waar iedereen een hoed droeg – en het Amsterdam van de sixties, toen bijna niemand dat meer deed. Van samenwerkingen met iconische merken tot de ontwikkeling van onze eigen collectie.

En van die ene winkel aan de Heiligeweg tot de elf winkels in Nederland waar je nog steeds terechtkunt voor persoonlijke aandacht, slow fashion en kwaliteit.

Bekijk tijdlijn